Śródziemie: Cień Wojny

Śródziemie: Cień Wojny

Bezpośrednia kontynuacja ciepło przyjętej, przygodowej gry akcji, zatytułowanej Middle-Earth: Shadow of Mordor. Podobnie jak poprzednik, dzieło amerykańskiego studia Monolith czerpie z twórczości J.R.R. Tolkiena. Akcja po raz kolejny prezentowana jest z perspektywy trzeciej osoby, a gracze otrzymują do dyspozycji rozległy, otwarty świat, którego eksplorację uatrakcyjnia nie tylko możliwość dosiadania wierzchowców, lecz także rozbudowany system freerunningu, przywodzący na myśl ten z serii Assassin's Creed. Filar Middle-Earth: Shadow of War ponownie stanowi system Nemezis, który kreuje unikalnych przeciwników, jakim przychodzi nam stawić czoła w trakcie przygody. Warto zaznaczyć, że tytuł wprowadza szereg nowinek, na czele z możliwością zdobywania fortec należących do popleczników Saurona. Twórcy zadbali również o większą różnorodność oponentów, umiejętności odblokowywanych w toku rozgrywki i zdobywanych przez bohatera elementów ekwipunku.

Star Wars: Battlefront II

Star Wars: Battlefront II

Kontynuacja multiplayerowego FPS-a z 2015 roku, a także czwarta odsłona kultowej serii zapoczątkowanej jedenaście lat wcześniej przez zespół Pandemic. W odróżnieniu od poprzednika, tytuł oferuje zarówno rozbudowany wariant rozgrywki wieloosobowej, jak i kampanię fabularną dla pojedynczego gracza, której akcja została osadzona po zniszczeniu drugiej Gwiazdy Śmierci. Zadaniem głównej bohaterki – Iden Versio, dowódczyni elitarnych oddziałów Imperium – jest pomszczenie Imperatora. Za stworzenie poszczególnych elementów gry odpowiadały różne zespoły. Podczas gdy tryb single player jest dziełem dowodzonego przez Jade Raymond studia Motive, bitwy kosmiczne to zasługa deweloperów z Criterion, natomiast opracowanie trybu wieloosobowego, będącego kluczowym elementem tego tytułu, wzięła na swoje barki ekipa DICE. W bitwach toczonych w ramach tego ostatniego może brać udział maksymalnie czterdziestu graczy reprezentujących jedną z czterech klas. Warto także nadmienić, że produkcja nie ogranicza się do przedstawienia wyłącznie tzw. oryginalnej trylogii (tj. części IV-VI) – możemy w niej zobaczyć bohaterów z różnych er, takich jak Rey i Kylo Ren z Przebudzenia Mocy czy choćby Dartha Maula z Mrocznego Widma.

Farming Simulator 15

Farming Simulator 15

Szósta odsłona popularnego cyklu symulatorów rolniczych, powracająca na najważniejsze platformy sprzętowe po roku przerwy, podczas którego swoją wersję gry dostali jedynie posiadacze smartfonów i konsol przenośnych. Twórcy serii, ekipa GIANTS Software, przygotowali kolejną garść zmian oraz nowości, urozmaicających rozgrywkę. W Farming Simulator 15 pojawia się sposobność zabawy w zupełnie nowym środowisku (Skandynawia), cechującym się odmiennym krajobrazem, cięższymi warunkami i obecnością licznych terenów leśnych. Tym samym gracze zyskali możliwość wyrębu drzew oraz przeznaczony do tego celu, licencjonowany sprzęt. Pojawiła się także myjnia, w której możemy zadbać o czystość naszych maszyn. Ogólne zasady rozgrywki nie uległy zmianie i sprowadzają się nadal do sprawnego zarządzania farmą i jej rozbudowy za pieniądze uzyskane z hodowli i upraw. Farming Simulator 15 to także debiut serii na konsolach ósmej generacji, co przełożyło się na znaczącą poprawę oprawy graficznej tytułu.

Far Cry Primal

Far Cry Primal

Spin-offowa odsłona serii pierwszoosobowych gier akcji z otwartym światem, rozwijanej od 2004 roku przez koncern Ubisoft. Far Cry Primal stanowi spore odejście od klimatu poprzednich części, przenosząc nas w odległą przeszłość ok. 10 tys. lat p.n.e. W grze wcielamy się w postać myśliwego imieniem Trakkar, którego grupa zostaje wymordowana, a on sam trafia do niebezpiecznej krainy Oros, gdzie ludzie są tylko zwierzyną łowną dla potężnych prehistorycznych bestii. Jak nietrudno się domyślić, jednym z najważniejszych elementów gry staje się więc aspekt przetrwania. Eksplorując świat gry, poświęcamy się realizacji kolejnych zadań fabularnych, polowaniu na rozmaite gady, a także tworzeniu przydatnych przedmiotów oraz nauce nowych umiejętności. W odróżnieniu od pełnoprawnych części cyklu, w arsenale bohatera nie znajdziemy oczywiście broni palnej, ale całą masę prymitywnego oręża, takiego jak dzidy, maczugi i łuki. Brak pojazdów rekompensuje nam zaś możliwość dosiadania rozmaitych zwierząt.

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

Dodatek do szóstej części legendarnej serii gier strategicznych Sid Meier's Civilization, które pozwalają graczom pokierować własnym imperium na przestrzeni tysięcy lat. Rise and Fall wprowadza m.in. osiem nowych nacji i dziewięciu liderów, a także system Wielkich Wieków.

Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda

Czwarta pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii RPG-ów osadzonych w realiach science fiction. Za produkcję Mass Effect: Andromeda odpowiedzialne jest studio deweloperskie firmy BioWare w Montrealu, które pomagało przy tworzeniu dwóch wcześniejszych odsłon cyklu. Fabuła gry rozgrywa się wiele lat po wydarzeniach ukazanych w oryginalnej trylogii Mass Effect i nie jest bezpośrednio powiązana z historią o zmaganiach komandora Sheparda z rasą Żniwiarzy. Tym razem wcielamy się bowiem w zupełnie nowego bohatera (ponownie może to być mężczyzna lub kobieta), a akcja gry osadzona została głównie w tytułowej galaktyce Andromedy. Zgodnie ze sprawdzonym schematem, twórcy postawili przede wszystkim na widowiskową akcję, obserwowaną z perspektywy trzeciej osoby, oraz wybory moralne mające wpływ na bieg wydarzeń. W warstwie technicznej Mass Effect: Andromeda bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3, zapewniającego wysokiej jakości oprawę wizualną, dostosowaną do możliwości pecetów oraz konsol ósmej generacji.

Final Fantasy XV

Final Fantasy XV

Gra z gatunku jRPG stanowiąca kolejną odsłonę bestsellerowej marki Final Fantasy. Dewelopingiem Final Fantasy XV zajęło się wewnętrzne studio Square Enix 1st Production Department pod kierunkiem Hajimego Tabaty. Akcja gry ma miejsce w magicznym świecie Eos. Gracze kierują poczynaniami księcia Noctisa Lucisa Caeluma, który próbuje odzyskać rodzime miasto-państwo Lucis z rąk Imperium Niflheim. W konfrontacji z przeciwnikami bohater może posługiwać się magią, specjalnymi umiejętnościami, a także bogatym asortymentem magicznej broni białej. Rozgrywka prezentowana jest z perspektywy trzeciej osoby (TPP), a walka oraz eksploracja dużych, otwartych lokacji odbywają się w czasie rzeczywistym.

Gothic II: Noc Kruka

Gothic II: Noc Kruka

Oficjalne rozszerzenie do drugiej części serii RPG akcji Gothic. Dodatek wzbogaca dzieło studia Piranha Bytes o zupełnie nową historię fabularną, nie związaną z wydarzeniami opisanymi w grze podstawowej. Zadaniem Bezimiennego jest pomóc Magom Wody w pokonaniu znanego z pierwszego Gothica magnata imieniem Kruk. Pragnie on zdobyć potężny artefakt zwany Szponem Beliara, który ukryty został w świątyni boga Adanosa. Podczas gry odwiedzimy zarówno nowe, jak i te znane nam już lokacje, które dla potrzeb dodatku powiększono i wzbogacono o nowe sekretne miejsca. Autorzy wprowadzili całą masę dodatkowych zadań, potworów, ekwipunku oraz szereg nowych postaci niezależnych – także tych znanych z pierwszej części serii. Wybór profesji wzbogacił się o nowe alternatywy, znacznemu zwiększeniu uległ też poziom trudności rozgrywki. Poza kolejnymi usprawnieniami silnika oraz szaty graficznej, wyeliminowano także szereg błędów odkrytych w podstawowej wersji gry.

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.